Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@07:17:20 GMT

فیلمنامه دو قسمت پایانی پایتخت۶ ساده انگارانه بود

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۳۲۰۳

فیلمنامه دو قسمت پایانی پایتخت۶ ساده انگارانه بود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، دو قسمت پایانی پایتخت۶ روز بیست و نهم و سی‌ام اسفندماه روانه آنتن شبکه یک شد و واکنش‌های زیادی را برانگیخت. کامنت‌ها و پیام‌هایی که کاربران اینستاگرام در صفحه شخصی محسن تنابنده، نویسنده سریال گذاشته بودند، نشان می‌داد که این دو قسمت در جلب نظر مخاطبان موفق عمل نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاهی شدن نقی یک گره غیر منطقی بود

سحر عصر آزاد، منتقد سینما و تلویزیون درباره کیفیت دو قسمت آخر سریال پایتخت۶ به خبرنگار فرهنگی ایرنا توضیح داد: این دو قسمت اصلا نتوانست نظر من را جلب کند. پایتخت۶ به خاطر کرونا نیمه کاره رها شده بود. این دو قسمت قرار بود ادامه پایتخت۶ باشد. عوامل سریال خودشان را به مخاطب بدهکار می‌دانستند. با توجه به پیشینه پایتخت این دو قسمت کنجکاوی ایجاد می کرد. همه منتظر بودند ببینند این دو قسمت چه داستانی را روایت می‌کند. سازندگان ادعا داشتند که این دو قسمت قرار است ادامه پایان رها شده سری قبل باشد. اما این دو قسمت پرونده و زمان قبلی را رها کرده بود و به یک زمان جلوتر می‌پرداخت که قصه‌های دیگری داشت.

وی افزود: اگر بخواهیم به عنوان دو قسمت مجزا به دنباله پایتخت۶ نگاه کنیم، باز هم نتوانست داشته‌ها و کاشته‌های این شخصیت‌ها را ادامه بدهد. تلاش شده بود قصه‌ها با ورود ماجرای کرونا بروز بشود. برای دادگاهی شدن نقی معمولی هم یک گره خیلی غیر منطقی ایجاد کرده بودند که اصلا مطابق با چیزی که از شخصیت‌ها می‌شناختیم نبود. صمیمیت و جذابیتی که در شخصیت‌ها وجود داشت در این دو قسمت به مخاطب منتقل نشد.

پیام‌ها گل‌درشت بود

عصر آزاد پیام‌های دو قسمت آخر را «بسیار مشخص و گل‌درشت» دانست و تاکید کرد: نویسندگان می‌خواستند همه آن چیزی را که در ذهن داشتند به شکل تحمیلی به داستان تزریق کنند.

به گفته این منتقد سینما و تلویزیون، سازندگان برای ساخت ادامه کار هیچ عجله‌ای نداشتند و فرصت داشتند که این دو قسمت را جذاب بسازند.

وی افزود: فیلمنامه دنباله پایتخت۶ خیلی ساده انگارانه است و در آن از وسواس و دقت نظر سری های قبلی اثری نیست. انگار خواستند در دو قسمت یک قصه‌ای بگویند که در آن هم کرونا باشد و هم پیام داشته باشد.

طنز سریال بامزه نبود

عصر آزاد با بیان این که شوخی و طنزی که وارد این کار شده بود اصلا دلنشین نبود عنوان کرد: نه طنز سریال بامزه بود و نه توانسته بود از کاشته های طنز سری‌های قبل استفاده درستی بکند. امتیاز سریال این بود که می‌توانست مخاطب را با شخصیت های آشنا و دوست داشتنی همراه کند. باید هنر و ظرافت و هوشمندی بیشتری به خرج می دادند تا این دو قسمت مخاطب پسندتر باشد. این بازیگران نشان داده‌اند که توانایی دارند. کارگردانی سیروس مقدم هم ثابت شده است. نمی دانم چرا فیلمنامه قوام پیدا نکرده و درامش ساده انگارانه و طنزش سطی و شعاری بود.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با تاکید بر این که جای خالی زنده‌یاد خشایار الوند به عنوان نویسنده احساس می‌شد گفت: نویسندگان پیش‌تر یک موضوع سفارشی مثل مواجهه با داعش را تبدیل به یکی از فصل های جذاب پایتخت کردند. ولی وسواس و دقت نظر و ظرافتی که در پرداخت داستان‌های قبلی وجود داشت، این دفعه دیده نمی‌شد.

این منتقد سینما و تلویزیون درباره دلایل ساخته شدن دنباله پایتخت۶ اظهار داشت: نمی‌دانم چه لزومی داشت این دو قسمت را بسازند. وقتی در ماه اسفند تکرار فصل۶ سریال را پخش می‌کنند، مخاطب انتظار دارد ادامه آن داستان را ببیند. ولی خودشان این قرار را بر هم زدند. چون داستان را در زمان یک سال بعد دنبال کردند. اصلا نمی‌شود گفت این دو قسمت ادامه فصل ۶ است. شاید می‌خواستند به خاطر این دو قسمت بودجه‌ای از سازمان صداوسیما بگیرند. به هر حال این دو قسمت به هیچ وجه کیفیت و جذابیت قسمت‌های قبلی را نداشت و نتوانست انتظار مخاطب را برآورده کند.

به گزارش ایرنا، پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و با طراحی و بازی محسن تنابنده مجموعه سریالی است که فصل اول آن در نوروز ۱۳۹۰ از شبکه ۱ سیما پخش شد.  این مجموعه داستان زندگی یک خانواده مازندرانی را روایت می‌کند.

محسن تنابنده، برای بازی در پایتخت۶ برنده تندیس بهترین بازیگر کمدی مرد از بیستمین دوره جشن دنیای تصویر شد.

برچسب‌ها صدا و سیما پایتخت سیروس مقدم اختصاصی ایرنا انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران اینستاگرام محسن تنابنده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما پایتخت سیروس مقدم صدا و سیما پایتخت سیروس مقدم اختصاصی ایرنا انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران اینستاگرام محسن تنابنده اخبار کنکور محسن تنابنده دو قسمت شخصیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس جنجالی توهین به جایگاه معلم در افعی تهران | ماجرای عکس دو نفره پیمان معادی | واکنش‌ها ادامه دارد | ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین، در حالی که سریال افعی تهران با بازی و نویسندگی پیمان معادی در صدر پرمخاطب ترین سریال‌های نمایش خانگی قرار گرفته، سکانسی از قسمت هشتم این سریال و مواجهه پیمان معادی(آرمان بیانی) با معلم دوران کودکی‌اش این مجموعه را گرفتار حواشی فراوانی کرده است. در این سکانس، آرمان بیانی معلم دوران کودکی‌اش را که حالا پیرمردی با موهای سفید است پیدا می‌کند و در نمایی نحقیرآمیز، تنبیه‌های سخت دوران مدرسه را به او یادآوری می‌کند و با رگباری از دیالوگ‌های توهین آمیز و فحاشی به او، معلمش را کنار اتوبان از ماشین پیاده می‌کند...»

به دنبال انتشار این سکانس و واکنش های فراوانی که در میان مخاطبان به ویژه معلمان و جامعه آموزشی ایجاد کرد و به دلیل توهین به جایگاه معلم، پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد. بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده در خبرگزاری‌های رسمی؛ به دلیل توهین به مقام معلم و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال «افعی تهران»، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

روز گذشته هم در دیدار رئیس قوه قضاییه با جمعی از فرهنگیان و معلمان نمونه سراسر کشور به حواشی این سریال و پرونده قضایی آن اشاره شد. در این نشست، ‌ یکی از نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان ضمن انتقاد از اهانت به جایگاه معلمان در یکی از سریال‌های اخیرشبکه نمایش خانگی، خواستار برخورد قاطعانه و بدون اغماض قوه قضاییه با عوامل این گونه اهانت‌ها شد و در ادامه گفت: ورود ضابطین قضایی به مدارس، جو نامناسبی را در مدرسه و میان دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و ما از دستگاه قضایی انتظار داریم که با صدور بخشنامه، از این امر جلوگیریکند.

«کربلایی» نماینده دیگری از تشکل‌های فرهنگیان نیز در این نشست گفت: ما باید کاری کنیم که فرزندان‌مان به معلم بودن پدران و مادران خود افتخار کنند و چنانچه این نگاه در جامعه به وجود بیاید دیگر شاهد نخواهیم بود که یک فیلمساز به خودش اجازه دهد علیه معلمان فیلم بسازد.

اگرچه همزمان با شروع حواشی و جنحالی‌های این سکانس، ‌ پیمان معادی عکسی دو نفره و جمله‌ای ستایش‌آمیز در کنار بازیگر نقش معلم این سریال منتشر کرد اما به نظر می‌رسد حاشیه‌های این سکانس همچنان ادامه دارد.

تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران تنبیه بدنی دانش‌آموز در سریال مطرح | حرمت معلم را به چوب حراج نزنید ..

کد خبر 850396 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران نمايش خانگي

دیگر خبرها

  • ادامه سریال قدیمی آیینه ساخته می‌شود؟
  • نقدی بر سریال افعی تهران ساخته سامان مقدم/ به جای سرکوب معلول باید علت‌ها واکاوی شوند
  • سکانس جنجالی توهین به جایگاه معلم در افعی تهران | ماجرای عکس دو نفره پیمان معادی | واکنش‌ها ادامه دارد | ویدئو
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت ۱۰ دهم ( دانلود قسمت 10 افعی تهران ) حجم رایگان
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت 10 با حجم رایگان
  • نگرانی ادامه‌دار دلواپسان از حضور زنان در ورزشگاه
  • جنجال ادامه‌دار فروش آنلاین دارو
  • ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد
  • بازیگر «نون خ»: چند بار تا مرز خفگی رفتم
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک